بهمن ۰۴, ۱۴۰۲ ۱۵:۲۶ Asia/Dushanbe
  • رئیسی: هدف‌گذاری ایران برای ارتقای سطح روابط با ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار است
    رئیسی: هدف‌گذاری ایران برای ارتقای سطح روابط با ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار است

رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به ترکیه گفت: هدفگذاری تهران برای ارتقای سطح روابط تجاری ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه پیش از عزیمت به ترکیه در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه این سفر به دعوت "رجب طیب اردوغان "رئیس جمهوری ترکیه صورت می گیرد افزود، وی به منظور تشکیل هیات عالی مشترک ایران و ترکیه و همچنین مذاکرات در روابط دو جانبه به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری عازم این کشور می شود.

رئیسی،  ترکیه را کشور مسلمان، همسایه و شریک تجاری و اقتصادی مهم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: هدفگذاری جمهوری اسلامی ایران ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی با ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار است که با ظرفیت‌های موجود دو کشور این عدد قابل دستیابی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود، اسناد مهمی در سفر به ترکیه به امضا می رسد که نشان از اراده 2 کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی است.

رئیسی ابراز امیدواری کرد، همکاری‌های دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای فی مابین با انجام این سفر توسعه پیدا کند و آنچه در سفر قبل رجبب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به ایران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت در این سفر تثبیت شود.

کلیدواژه