بهمن ۰۴, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۸ Asia/Dushanbe
  • گسترش همکاری‌های علمی ایران و‌ پاکستان
    گسترش همکاری‌های علمی ایران و‌ پاکستان

رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان از گسترش همکاری‌های علمی اسلام‌آباد - تهران خبر داد.

«مختار احمد» رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر توسعه روابط اسلام آباد - تهران در حوزه های علمی گفت: دو کشور توافق کردند در حوزه آموزش عالی، علم و فناوری همکاریهای دوجانبه را گسترش دهند.
مختار احمد با بیان اینکه ایران در زمینه علمی و فناوری ایران پیشرفت های خوبی داشته است، و دانش‌آموختگان و دانشمندان ایرانی این زمینه حرفهای زیادی برای گفتن دارند، تصریح کرد در سفر هفته گذشته به تهران و دیداربا مسئولان حوزه علم و فناوری ایران، بر گسترش همکاری‌های علمی و فناوری میان ۲ کشور تاکید  شد.

«محمدعلی زلفی‌گل»  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  ایران در دیدار «مختار احمد» رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان  گفت: مناسبات و مشترکات زیادی بین ایران و پاکستان در زمینه های مذهبی، دینی و فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی وجود دارد که موجب شده است تا ارتباطات دو کشور بسیار عمیق باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران  با تاکید بر توسعه همکاری های دو ایران و پاکستان گفت: مقرر شد دو کشور در زمینه ایجاد پارک های علم فناوری همکاری کنند.
رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان مشکلات و چالش‌های مشابهی دارند و همین مسائل مشترک می‌تواند دوکشور  را به هم پیوند زده و زمینه‌ساز همکاری‌های متقابل شود،بر علاقمندی پاکستان بر  گسترش همکاری با ایران در زمینه های علمی و فناورانه تاکید کرد.
روابط ایران و پاکستان عمری به درازای تاریخ استقلال پاکستان دارد و در سال های اخیر روابط تهران- اسلام آباد در بخش های مختلف رو به رشد بوده است.
جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی،  پیشرفت‌های چشمگیری را در حوزه‌های مختلف از جمله علمی کسب کرده است.

کلیدواژه