بهمن ۰۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۴ Asia/Dushanbe
  • افزایش تولید سالیانه فولاد خام در ایران
    افزایش تولید سالیانه فولاد خام در ایران

انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: صنایع فولاد سازی ایران «دسامبر 2023» با تولید 2 میلیون و 900 هزار تُن فولاد خام به رکورد تولید سالیانه 31 میلیون و یکصد هزار تُن رسید.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،؛ انجمن جهانی فولاد در این گزارش میزان تولید جهانی فولاد خام برای ماه «دسامبر» ۲۰۲۳ میلادی  را ۱۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تُن اعلام کرد که ۵.۳ درصد نسبت به تولید «دسامبر» سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است.

این سند که بر اساس اطلاعات گزارش شده ۷۱ کشور تولید کننده فولاد به این انجمن گردآوری شده است، نشان می‌دهد که با وجود کاهش تولید ۲ کشور چین و آلمان در دسامبر امسال، بقیه کشورهای تولید کننده اصلی فولاد جهان شامل ژاپن، هند، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، برزیل و ایران در ماه «دسامبر» ۲۰۲۳ نسبت به همین ماه در سال گذشته رُشد تولید را تجربه کرده‌اند که ایران پس از ترکیه بیشترین رشد تولید را در بین ۱۰ تولید کننده برتر جهان داشته است.

گزارش انجمن جهانی فولاد حکایت از رُشد نقطه‌به‌نقطه ۱۲.۱ درصدی تولید فولاد ایران در این مدت دارد.

براساس این گزارش، صنعت فولاد ایران با ثبت تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تُن فولاد خام در ماه «دسامبر ۲۰۲۳ »، از نظر میزان تولید ماهیانه در رتبه هشتم فولادسازان برتر جهان قرار دارد هرچند که از نظر تولید کل در ۱۲ ماهه منتهی به «دسامبر»، ایران با تولید ۳۱ میلیون و یکصد هزار تُن کماکان دهمین فولادساز برتر جهان است.

نزدیک‌ترین رقیبان ایران بین ۱۰ فولادساز برتر جهان به ترتیب برزیل، ترکیه و آلمان هستند، به طوری‌ که در ۱۲ ماهه ۲۰۲۳، برزیل با تولید ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تُن، ترکیه با تولید ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تُن و آلمان با تولید ۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن فولاد خام، رتبه های هفتم تا نهم تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص دادند.

کلیدواژه