بهمن ۰۷, ۱۴۰۲ ۱۵:۰۳ Asia/Dushanbe
  • کنعانی: بنیان رژیم صهیونیستی مبتنی بر خشونت و تبعیض است
    کنعانی: بنیان رژیم صهیونیستی مبتنی بر خشونت و تبعیض است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: واکنش خصمانه رژیم صهیونیستی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری نشان داد که بنیان این رژیم مبتنی بر خشونت و تبعیض بوده و اهمیتی به هنجارها و مقررات حقوقی بین‌المللی نمی‌دهد .

به گزارش خبرگزاری ایران پرس ، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در واکنش به صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: این حکم هر چند دیر، اما گواهی بر این واقعیت تلخ است که آنچه در غزه می‌گذرد، از مصادیق جنایات بین‌المللی از جمله نسل‌کُشی است که با حمایت نامحدود دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی ارتکاب یافته و همچنان ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: از سوی دیگر قرار موقت دیوان بین المللی  و نوع برخورد دولت آمریکا، نشانگر استفاده ابزاری واشنگتن از سازوکارهای قضایی بین‌المللی است.

کنعانی خاطر نشان کرد: جهانیان اکنون با این پرسش روبرو هستند که سازمان ها و نهادهای بین‌المللی حافظ صلح و امنیت بین‌المللی، دیگر به چه مجوزی نیاز دارند تا رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف نسل کشی نمایند؟

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 تاکنون حملات گسترده ای را در باریکه غزه آغاز کرده  است که تاکنون  بیش از 26 هزار فلسطینی شهید و بیش از 64 هزار نفر دیگر زخمی شدند و علیرغم مخالف ها و محکومیت های بین المللی این حملات ادامه دارد.

کلیدواژه