بهمن ۰۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۶ Asia/Dushanbe
  • اجرای حکم اعدام ۴ عضو تیم تروریستی موساد در ایران
    اجرای حکم اعدام ۴ عضو تیم تروریستی موساد در ایران

حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) که سال گذشته (هجری شمسی) در جریان اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان، مرکز ایران دستگیر شدند، صبح امروز (دوشنبه) اجراشد.

ژوئیه 2022، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ضمن صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک تیم عملیاتی مرتبط با سرویس موساد که از مسیر اقلیم کردستان عراق به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند و قصد انجام عملیات بمب‌گذاری در یک کارخانه تولید تجهیزات وابسته به وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در اصفهان را داشتند، قبل از عملیات، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، دستگیر شدند.

رسیدگی به پرونده چهار عضو اصلی این تیم تروریستی حدود یکسال به طول انجامید، پس از اتمام تحقیقات مقدماتی در دادسرا، جمع‌آوری ادله و مستندات، احراز جرم و تفهیم اتهام به هریک از متهمان، پرونده جهت صدور رای به دادگاه ارجاع شد در نهایت دادگاه انقلاب اسلامی حکم مجازات اعدام را برای متهمان صادر کرد.

 

 

این افراد از حدود یک سال و نیم قبل از عملیات توسط یکی از اعضای ارشد گروهک تروریستی کومله، نشان و جذب سرویس موساد شدند و طی چندین مرحله به کشور‌های آفریقایی اعزام و در مقر‌های نظامی آن کشور‌ها تحت آموزش کامل عملیاتی قرار گرفتند.

در این آموزش‌ها افسران موساد حضور داشتند و حتی «دیود بارنیا» رئیس سرویس جاسوسی موساد برای روحیه دادن به افراد تیم در یکی از جلسات حاضر و برای اعضای تیم سخنرانی کرده است.

کلیدواژه