بهمن ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۷:۲۰ Asia/Dushanbe
  • عزم جدی ایران و پاکستان برای مقابله با تروریسم
    عزم جدی ایران و پاکستان برای مقابله با تروریسم

سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان از عزم جدی تهران و اسلام‌آباد برای مقابله با تهدیدات تروریسم به عنوان چالش مشترک دو کشور همسایه خبر داد.

روابط ایران و پاکستان عمری به درازای تاریخ استقلال پاکستان دارد و در سال های اخیر روابط تهران - اسلام آباد در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، امنیتی و مبارزه با تروریسم رو به رشد بوده است.
پاکستان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز خشکی، پس از عراق دارای طولانی‌ترین مرز مشترک با ایران است.
به گزارش ایرنا، «ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان روز پنج شنبه در نشست با خبرنگاران در اسلام آباد با ابراز اطمینان از دستاوردهای سفر اخیر «حسین امیر عبداللهیان » وزیر امور خارجه و هیات عالی رتبه ایران به پاکستان، تاکید کرد، توافق دو کشور برای انتصاب متقابل افسران رابط نظامی در ایران و پاکستان، اقدامی موثر برای پرداختن به نگرانی‌های مشترک و گامی هماهنگ ضد هرگونه تهدید خواهد بود.
ممتاز زهرا افزود، سفر امیرعبداللهیان به اسلام آباد بسیار مهم و بیانگر اراده قوی دو کشور همسایه برای کار جمعی و هماهنگ و پرداختن به چالش‌های مشترک به ویژه تهدید مشترک ناشی از تروریسم بود.
سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان با اعلام اینکه ایران کشور همسایه و دوست پاکستان است، تصریح کرد، مقامات دوکشور همواره بر گسترش همکاریهای دوکشور در زمینه مختلف تاکید کرده اند.
ممتاز زهرا همچنین تداوم جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین را محکوم و اجرای فوری حکم دیوان بین المللی دادگستری برای تامین امنیت غزه و توقف حملات این رژیم ضد فلسطینیان بی دفاع را خواستار شد.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیرامورخارجه ایران پس از بازگشت سفر اخیر به پاکستان، دیروز گفت ، توسعه بازارچه‌ها و مبادلات اقتصادی و تجاری با پاکستان برای تهران مهم بوده  و رویکرد اساسی این است مرزهایی که سالها تروریست‌ها در آن مستقر بودند به مرزهای اقتصادی و صلح و دوستی تبدیل شود.
وزیر امورخارجه ایران دوشنبه ۲۹ ژانویه با سفر به اسلام آباد با وزیر امورخارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان دیدار و درباره گسترش همکاریهای دوجانبه تبادل و نظر کرد.

کلیدواژه