بهمن ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۳ Asia/Dushanbe
  • تایید تصمیم داور ایرانی در مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا
    تایید تصمیم داور ایرانی در مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) با انتشار بیانیه‌ای‌، تصمیم « علیرضا فغانی» داور ایرانی در دیدار تیم های ملی فوتبال عراق و اردن را تایید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ «علیرضا فغانی» داور ایرانی، 29 ژانویه، در دیدار تیم‌های ملی عراق و اردن در مرحله یک‌ هشتم‌ نهایی هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در قطر، پس از شادی گل «ایمن‌ حسین» مهاجم عراق، کارت زرد دوم را به این بازیکن نشان داد و او را اخراج کرد.

پس از این تصمیم، عراق در حالیکه دو بر یک از اردن پیش بود در دقایق پایانی با دریافت دو گل متوالی، بازی‌ را واگذار کرد و حذف شد.

با اتمام بازی، سرمربی و چند بازیکن عراق بر علیه تصمیم فغانی، مصاحبه‌هایی‌ را انجام دادند و هواداران تیم ملی عراق نیز علاوه بر یورش‌ به صفحه مجازی شخصی علیرضا فغانی، بارها انتقادات شدیدی را علیه وی مطرح کردند.

در این راستا، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دیشب پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای تصمیم علیرضا فغانی در خصوص اخطار دوم به ایمن حسین را تایید کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «تصمیم به صدور کارت زرد دوم برای ایمن حسین در دقیقه 77 ، بر اساس قانون بود که به موجب آن داور باید به بازیکنانی که بیش از حد شروع مجدد را به تاخیر می اندازند، اخطار دهد.ایمن حسین پس از به ثمر رساندن گل در دقیقه 75، شروع مجدد بازی را بیش از حد به تاخیر انداخت.»

«در جریان جشن‌های این بازیکن، داور سه بار به ایمن حسین تذکر جدی داد و در نهایت کارت زرد دوم را به او نشان داد. در این خصوص دومین اخطاری که به ایمن حسین داده شد، صحیح بود. در نهایت همه باید به تصمیم داوران احترام بگذاریم.»

هجدهمین جام ملت‌های آسیا 2023 به میزبانی قطر در تاریخ 12 ژانویه بین دو تیم قطر و لبنان در ورزشگاه البیت آغاز شد.

فینال «هجدهمین جام ملت‌های آسیا 2023 » 10 فوریه برگزار می‌شود.

کلیدواژه