بهمن ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۸:۰۷ Asia/Dushanbe
  • حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ارمنستان
    حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ارمنستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان از تمامیت ارضی و حاکمیت ارمنستان، حمایت کرد .

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، "مهدی سبحانی" ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان دیروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در این کشور اعلام کرد، ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ارمنستان حمایت می‌کند و مانند گذشته آماده است تا از همه امکانات خود برای توسعه همکاری‌ها استفاده کند.

سبحانی در خصوص روابط ایران و ارمنستان گفت : ایران سیاست متعادلی را با کشورهای منطقه و کشورهای همسایه دارد .

سفیر ایران در ارمنستان افزود: حجم تجارت و روابط اقتصادی بین دو کشور در حال رشد مداوم و گسترش همکاری‌ها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و زیرساختی است و طرفین همواره در کنار هم ایستاده‌اند.

سبحانی در ادامه با اشاره به کریدور موسوم به "زنگزور" در جنوب ارمنستان که از سوی جمهوری آذربایجان و ترکیه پیشنهاد شده، گفت: ایران با اقدامات خود به وضوح نشان داده که هیچگونه تغییر ژئوپلیتیکی در این منطقه را تحمل نخواهد کرد.

سفیر ایران در ارمنستان تصریح کرد، برای ایران، ارمنستان بهترین مسیر برای دسترسی به شمال و دریای سیاه است و برای ارمنستان هم ایران بهترین مسیر برای دسترسی به جنوب و بندرچابهار است.

سبحانی در خصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ایران مستقل ترین سیاست داخلی و خارجی را دنبال می‌کند و بدون تهران حتی یک معادله در منطقه حل نمی‌شود،  زیرا ایران بخشی از راه حل بحران‌ها و مشکلات منطقه است.

سفیر ایران درارمنستان  ،با وجود تحریم ها ،فشارها و توطئه‌های 45 ساله ضد تهران ، جمهوری اسلامی ایران پیشرفت چشمگیری در زمینه های مختلف داشته است .

کلیدواژه