بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۴ Asia/Dushanbe
  • بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های خارجی
    بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های خارجی

برگزاری مراسم باشکوه چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بازتاب جهانی داشت.

مردم ایران اسلامی امسال نیز همانند سال های گذشته از اقشار مختلف در ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستای ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن حضوری حماسی و پرشوری داشتند.
۷ هزار و سیصد خبرنگار داخلی و خارجی نیز راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال را پوشش رسانه‌ای دادند.
 


راهپیمایی مردم ایران در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سخنرانی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در خبرگزاری‌های "ای اف پی"، "رویترز"، "آسوشیتدپرس"، "الجزیره مباشر"، خبرگزاری‌های روسیه، چین و دیگر رسانه‌های دنیا بازتاب وسیعی داشت.
خبرگزاری فرانسوی‌ای اف پی، در دقایق اولیه شروع مراسم سالگرد انقلاب اسلامی ایران در تهران با پخش تصاویر زنده از تهران،حرکت مردم در خیابان‌های مختلف به سمت میدان آزادی را بازتاب داد.

 

 

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد، در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، صدها هزار ایرانی در سراسر ایران راهپیمایی کرده و در بحبوحه جنگ رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، شعار "مرگ بر اسرائیل" و " مرگ بر آمریکا "سر دادند.
در گزارش رویترز آمده است، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران، آمریکا و برخی کشورهای غربی را حامی "جنایات ضد بشریت رژیم صهیونیستی در باریکه غزه " معرفی کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، هزاران ایرانی در خیابان‌ ها و میدان‌ های اصلی که با پرچم، پلاکارد و پارچه نوشته هایی با شعارهای انقلابی و مذهبی تزئین شده بودند، راهپیمایی کردند.
آسوشیتدپرس هم با انتشار مقاله ای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بازتاب داد و نوشت، در تهران، خیل عظیم جمعیت با در دست داشتن پرچم و پلاکاردهایی که روی آن ها شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" نوشته شده بود، شعار سرداده و در برخی نقاط مسیرهای راهپیمایی  پرچم‌ های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

 

پایگاه اینترنتی واشنگتن پست هم گزارش داد، گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در حالی برگزار شد که تنش‌ها به دلیل جنگ در باریکه غزه و جنایات رژیم صهیونیستی مناطق گسترده‌ای از غرب آسیا را فراگرفته است.
روزنامه تایمز آو اسرائیل هم نوشت ایران در حالی چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرد که تنش در غرب آسیا به دلیل جنگ در باریکه غزه روزهای سرنوشت سازی را سپری می کند.
این روزنامه چاپ اسرائیل می نویسد هزاران ایرانی در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر‌ها تزیین شده با پرچم، بنر و بادکنک راهپیمایی کردند.
شبکه‌های تلویزیونی عربی مانند الجزیره، الجزیره مباشر، المیادین، المنار، المسیره و القدس هم برنامه‌های عادی خود را قطع کرده و سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پخش کردند.
شبکه تلویزیونی النجباء عراق تصاویری از راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در این راهپیمایی را پخش کرد.

 

 

شبکه تلویزیونی الاتجاه، هم راهپیمایی مردم تهران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سخنرانی رئیس جمهوری ایران را به طور مستقیم پوشش داد.

 

 

کانال تلگرامی شبکه العهد  نیز تصاویری از تظاهرات میلیونی در استان‌های جنوبی ایران را در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران منتشر کرد.
شبکه تلویزیونی المیادین با قطع برنامه‌های عادی خود گزارشی از حضور مردم ایران در میدان آزادی برای راهپیمایی جشن بیست و دوم بهمن پخش کرد.

کلیدواژه