بهمن ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۶:۳۳ Asia/Dushanbe
  • گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران
    گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران امروز دوشنبه با حضور مقامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران و سفرای کشورهای خارجی به صورت رسمی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از ۱۱ کشور جهان شامل روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمبابوه، تانزانیا و سریلانکا در این دوره از نمایشگاه پاویون اختصاصی دارند.

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار مترمربع و با ۹۸۲ غرفه در ۳۰ هزار مترمربع غرفه‌سازی شده که تا پانزدهم فوریه پذیرای مردم بازدیدگان و گردشگران است.

همچنین ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی خارجی در این نمایشگاه غرفه دارند و برای شرکت کنندگان خارجی فضاهای مذاکرات همکاری تجاری دو و چند جانبه مهیا شده است.

علاوه بر رسانه های داخلی و خارجی ۲۰ فعال مجازی پرببینده (اینفلوئنسر) در این رویداد حضور دارند.

پیش از افتتاح نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، مراسم رسمی و سخنرانی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور «زوراب پولولیکاشویلی» دبیر کل سازمان گردشگری ملل متحد ( UN TOURISM) در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد.

در این مراسم لوح ثبت جهانی شهر یزد به عنوان پایتخت کشورهای عضو مجمع گفت وگوهای همکاری آسیایی و لوح "کندوان" روستای برتر گردشگری آذربایجان شرقی اعطا شد.

کلیدواژه