اسفند ۰۲, ۱۴۰۲ ۱۶:۳۱ Asia/Dushanbe
  • علاقه‌مندی ایران و بلژیک به توسعه مناسبات حقوقی قضایی
    علاقه‌مندی ایران و بلژیک به توسعه مناسبات حقوقی قضایی

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری ایران در دیدار سفیر بلژیک از توسعه مناسبات حقوقی قضایی تهران و بروکسل خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان؛ «عسکر جلالیان» معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری ایران در دیدار «میشل مالهرب» سفیر بلژیک در تهران ضمن تاکید بر توسعه مناسبات حقوقی قضایی تهران و بروکسل  گفت: تاکنون یک موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک امضا شده و درصدد امضای سه موافقت‌نامه استرداد مجرمان، معاضدت قضایی در امور کیفری و معاضدت قضایی در امور مدنی میان دو کشور هستیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری ایران تصریح کرد: نگاه به این موافقت‌نامه‌ها نگاه حقوق بشری است و ضروریست با هم‌افزایی و همکاری بیشتر، توجه ویژه‌ای به توسعه و دفاع از حقوق داخلی دو ملت داشته باشیم.

جلالیان،  بلژیک را از کشورهای مهم اتحادیه اروپا و تاثیرگذار در تصمیمات این اتحادیه برشمرد و با اصیل و قدرتمند خواندن دو ملت ایران و بلژیک، سطح فعلی روابط دو ملت را ناکافی دانست و افزود: لازم است گام‌های موثری در راستای توسعه و ارتقای سطح روابط و مناسبات دو جانبه برداشته شود.

میشل مالهرب سفیر بلژیک در تهران نیز در این دیدار با اشاره به ریاست بلژیک بر شورای اتحادیه اروپا، اگفت: وظیفه هماهنگی سفارتخانه ۲۲ کشور اتحادیه اروپا در ایران بر عهده بلژیک است و هدف تسهیل و سرعت‌دهی به گسترش روابط بین دو کشور در چارچوب قانون و بر اساس احترام متقابل است که در این زمینه تمام تلاش خود را برای گسترش روابط حقوقی و قضایی بین ایران و بلژیک انجام خواهیم داد.

کلیدواژه