اسفند ۰۵, ۱۴۰۲ ۰۹:۴۰ Asia/Dushanbe
  •  طراحی فرش جاذب ارتعاش به همت دانش‌بنیان‌های ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به طراحی و بومی‌سازی محصول پرکاربرد فرش جاذب ارتعاش صدا شد.

 یکی از کاربردهای محصولات پلیمری جلوگیری از خستگی سازه‌های ساختمانی است؛ فرش جاذب ارتعاش در صنایع ریلی، خودروسازی، عمران و نفت و گاز کاربرد دارد و با یک سوم قیمت نمونه‌های وارداتی عرضه می‌شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا،"محمدرضا عسکری " مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت گفت: عبور خط ریلی از کنار بافت‌های مسکونی و ابنیه خاص نظیر بناهای تاریخی و بیمارستان‌ها یا بناهایی که به ارتعاش حساسیت دارند، این نکته را برای ما دارای اهمیت کرده است تا ارتعاش را برای این ابنیه‌ها به صورت ویژه بررسی کنیم.

محمدرضا عسکری افزود: یکی از راهکارهای اصلی در صنعت ریلی که در تمام دنیا کاربرد دارد، استفاده از فرش‌های جاذب ارتعاش در زیر بستر ریلی است.

بر اساس استاندارهای بین‌المللی سه میلیون چرخه و سیکل بار روی قطعه در آزمایش خستگی وارد می‌شود و مولفه سختی استاتیک و دینامیک و میزان کاهش ضخامت در حد مجاز محک زده می‌شود.

متخصصان ایرانی در دهه‌های اخیر با وجود تحریم های ظالمانه ضد جمهوری اسلامی ایران، توانسته اند با تکیه بر توان داخلی در حوزه های مختلف محصولات مورد نیاز جامعه را بومی سازی و تولید کنند.