اسفند ۰۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۵ Asia/Dushanbe
  • تاکید ایران و سوریه بر اجرای تفاهم نامه های امضاء شده میان دوکشور
    تاکید ایران و سوریه بر اجرای تفاهم نامه های امضاء شده میان دوکشور

نخست وزیر سوریه بر پیگیری اجرای تفاهم نامه های امضا شده با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

جمهوری اسلامی ایران با سوریه همکاری راهبردی دارد و حمایت تهران از دولت قانونی این کشور در طول بحران سوریه و کمک به دولت «بشار اسد» در فرایند مبارزه با گروه‌های مختلف تروریستی موید این امر است.


روابط بین سوریه و ایران بعد از شکست داعش، اکنون گسترده و متنوع شده است و چشم انداز‌های روشنی برای توسعه این روابط در همه زمینه‌ها وجود دارد.
به گزارش ایرنا،«حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه روز دوشنبه در دیدار «حسین اکبری» سفیر ایران در آن کشور گفت، دولت سوریه برای اتخاذ همه اقدامات جهت توسعه همکاری های دوجانبه با تهران و برطرف کردن موانع این همکاری ها، مشتاق است.
نخست وزیر سوریه همچنین با اشاره به اهمیت راه اندازی پروژه های مشترک در راستای منافع ملی دو کشور افزود، دمشق تلاش می کند تا افق های جدیدی برای همکاری با تهران در همه زمینه ها به وجود آورد.

سفیر ایران در دمشق نیز تمایل و آمادگی بسیاری از شرکت های ایرانی برای فعالیت در بازار سوریه و حمایت از بخش های حیاتی آن را اعلام کرد و گفت، ایران با ارایه هر راهکاری که به حمایت از اقتصاد سوریه برای مقابله با تحریم های غرب و رفع محاصره این کشور کمک کند، ادامه خواهد داد.
توسعه همکاری ها در بخش های انرژی، حمل و نقل، مبادلات تجارت و بانکی و افزایش سطح هماهنگی ها در زمینه های مختلف اقتصادی از دیگر موارد گفت و گوی نخست وزیر سوریه با سفیر ایران اعلام شده است.

کلیدواژه