اسفند ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۶ Asia/Dushanbe
  • رهبر انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند ؛ چشم دنیا به انتخابات ایران است

پارس تودی- رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز جمعه در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور  در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

این مراسم که با حضور بیش از یک صدتن از خبرنگاران رسانه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار شد، به صورت زنده از از رسانه‌های داخلی و خارجی پخش شد.

رهبر انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند.

رهبر انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند
Image Caption
Image Caption

 

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران برای تعیین ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب نمایندگان ۸۸ کرسی از ساعت ۸ صبح امروز در یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان آغاز شد.

در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و ۱۴۴ نفر نیز برای رقابت در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

بر اساس آمار ستاد انتخابات ایران، در مجموع ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر در ایران واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر را مردان و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر را زنان تشکیل می دهند.

کلیدواژه