اسفند ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۶:۱۱ Asia/Dushanbe
  • برگزاری نخستین نشست CIGEPS با حضور نماینده ایران
    برگزاری نخستین نشست CIGEPS با حضور نماینده ایران

نخستین نشست جلسه کمیته بین دولتی تربیت بدنی و ورزش کشورهای عضو یونسکو (CIGEPS) به‌صورت برخط و با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «محمدحسن تقی‌زاده» مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان ایران گفت: هدف از برگزاری این جلسه، بررسی اقدامات اعضای CIGEPS و کشورهای عضو ناظر در راستای نیل به اهداف تعریف شده است.

تقی زاده اظهار کرد: محورهای فعالیتی این کمیته از جمله تاثیر اجتماعی ورزش، سرمایه‌گذاری در ورزش، ورزش و توانمندسازی جوانان، نقش کمیته در برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به‌عنوان سال ورزشی در دنیا، توجه به ورزش در پیاده‌سازی نقشه راه و طرح‌های راهبردی در حوزه سیاست‌گذاری‌های جهانی، توجه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ورزشکاران توان‌یاب، ایجاد پویایی در اکوسیستم ورزش و تبادل نظر در قالب میزگرد معاونان در خصوص رویکردهای مختلف حال حاضر ورزش در سطح دنیا است.

در نشست «جیمی پیزارو» وزیر ورزش شیلی و رئیس کمیته بین دولتی تربیت بدنی و ورزش کشورهای عضو یونسکو، «گابریلا راموس» به‌عنوان دستیار مدیر کل در امور اجتماعی و علوم انسانی یونسکو در نشست جلسه کمیته بین دولتی تربیت بدنی و ورزش کشورهای عضو یونسکو (CIGEPS)حضور داشتند.

جلسات دوره‌ای کمیته بین دولتی تربیت بدنی و ورزش کشورهای عضو یونسکو، نهایتا به برگزاری جلسه وزیران کشورهای عضو کمیته بین دولتی تربیت‌بدنی و ورزش (MINEPS) می‌انجامد که این جلسه ۲۳ و ۲۴ جولای ۲۰۲۴ و هم‌زمان با آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، (پایتخت فرانسه) با حضور وزیران ورزش کشورهای عضو برگزار خواهد شد.

کلیدواژه