اسفند ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۵:۱۲ Asia/Dushanbe
  • ساخت و تعمیر قطعات هواپیماهای مسافربری در ایران
    ساخت و تعمیر قطعات هواپیماهای مسافربری در ایران

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایران از خودکفایی کشور در تامین و تعمیر قطعات هواپیما به دست متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جواد مشایخ» معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایران با اشاره به خودکفایی شرکت‌های دانش بنیان داخلی در حوزه ساخت قطعات هواپیماهای مسافربری گفت، ایران قبلاً برای تهیه و تعمیر قطعات هواپیماهای تجاری و مسافربری به واسطه تحریم‌های غرب، وابستگی زیادی به شرکت های خارجی داشت اما با همت متخحصصان و دانشمندان ایرانی بسیاری از قطعات بومی سازی شده است.


مشایخ با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً برای هیچ نوع تعمیراتی نیازی به اعزام هواپیما به خارج از کشور نیست، تصریح کرد، در حال حاضر برخی از کشورهایی که به دلایل مختلفی آنها هم تحریم شده اند و امکان تأمین قطعات و گرفتن خدمت تعمیر و نگهداری ندارند، هواپیمایشان را به متخصصان ایرانی می‌سپارند.
به گفته معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایران، شرکت‌های دانش بنیان داخلی به سطحی از توانمندی رسیده اند که برخی کشورها از جمله روسیه که در حوزه‌های مختلف نظامی، تجهیزاتی و تسلیحاتی پیشرفته هستند، مسیر همکاری با شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را در پیش گرفته اند.


متخصصان و دانشمندان جوان ایرانی در شرکت های دانش بنیان با حمایت دولت و تلاش و پشتکار  به دستاوردهای قابل توجهی در عرصه فن آوری دست یافته‌ و توانسته اند که با بومی سازی بسیاری از نیازهای کشور تحریم ها ظالمانه غرب ضد ایران را بی اثر کنند.

 

کلیدواژه