اسفند ۲۶, ۱۴۰۲ ۱۶:۴۳ Asia/Dushanbe
  • ثبت طرح «سلامت خانواده» به نام ایران در سازمان جهانی بهداشت
    ثبت طرح «سلامت خانواده» به نام ایران در سازمان جهانی بهداشت

طرح «سلامت خانواده» به نام ایران در سازمان جهانی بهداشت ثبت شد.


به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از پارس تودی- در هفتمین اجلاس وزیران بهداشت کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه (پایتخت قزاقستان)، پس از سخنرانی «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران که با استقبال کشور‌های عضو همراه بود، مسئول منطقه‌ای اروپا در سازمان جهانی بهداشت برنامه ابتکاری «سلامت خانواده» را به نام ایران ثبت کرد.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ایران در هفتمین اجلاس وزیران بهداشت کشور‌های عضو اجلاس شانگهای با اشاره به دستاوردهای ایران در زمینه سلامت خانواده گفت: طرح «سلامت خانواده» به عنوان محور اساسی در سلامت جامعه ایران در نظر گرفته شده است.

«عین اللهی» در این اجلاس با بیان اینکه  جمهوری اسلامی ایران در حوزه مراقبت‌های بهداشتی دستاورد‌های زیادی دارد افزود، کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای خواستار همکاری‌های دانشگاهی و همچنین تولید و تحقیقات مشترک در زمینه های دارو تجهیزات پزشکی با ایران هستند.

پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان در سال های اخیر موجب شده که ایران به عنوان یکی از قطب های پزشکی منطقه مورد توجه کشورها قرار گیرد.

قرار گرفتن ایران در زمره سه کشور پیشرو در پیوند مغز استخوان، درمان ناباروری، و رتبه چهارم جهان در حوزه ارتوپدی و پیوند اعضا از جمله پیشرفت های ایران در حوزه پزشکی است.

همچنین ایران رتبه هفتم دنیا را در تولید داروهای مورد نیاز بیماری‌های خاص دارد و جزو پنج کشور برتر جهان در کاشت حلزون شنوایی است.

کلیدواژه