اسفند ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۷:۰۳ Asia/Dushanbe

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای قرارداد‌های توسعه ۶ میدان نفتی به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار با تکیه بر توان داخلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «محسن خجسته‌مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز یکشنبه در مراسم امضای قرارداد‌های توسعه ۶ میدان نفتی  جنوب غرب ایران، که با حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهوری و «جواد اوجی» وزیر نفت ایران برگزار شد، گفت، بر اساس این قراردادها روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید این میادین افزوده خواهد شد که عایدی آن سالانه برابر با ۱۵ میلیارد دلار است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه دولت سیزدهم ایران نشان داد که وعده‌های خود را عملیاتی می‌کند و چنانچه در هفته گذشته هم قرارداد فشار افزایی پارس جنوبی را به نتیجه رسانده است، افزود، میدان آزادگان حدود ۳۲ میلیارد بشکه نفت خام درجا دارد و یکی از میادین فوق عظیم دنیا است و در گذشته شرکت‌هایی مانند توتال، شل و بی‌پی مایل به حضور در این پروژه عظم بودند.

جمهوری اسلامی ایران، با ذخایر عظیم نفت و گاز و با وجود تحریم های ظالمانه و غیرقانونی کشورهای غربی، توانسته مقادیر زیادی نفت و گاز را از طریق شبکه ای گسترده به کشورهای مختلف عرضه می‌کند.

کلیدواژه