فروردین ۰۴, ۱۴۰۳ ۱۰:۵۱ Asia/Dushanbe
  • تاکید وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت اقدام فوری برای توقف جنایات صهیونیستها در غزه
    تاکید وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت اقدام فوری برای توقف جنایات صهیونیستها در غزه

وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت اقدام فوری نهاد‌های مسوول بین‌المللی برای توقف جنایات و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن، تاکید کرد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز( جمعه )در گفت‌وگوی تلفنی «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ، ارسال فوری و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای کلیه ساکنان باریکه غزه ضروری  است .

" حسین امیر عبداللهیان " افزود: تحولات شش ماه اخیر باریکه غزه، ماهیت ضدبشری صهیونیست‌ها و حمایت آمریکا از نسل کشی را برای نسل جوان و مردم جهان به خوبی به نمایش گذاشت و جهان به روشنی فهمید که دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان بازیچه سیاسی غرب است.

وزیر امور خارجه ایران ضمن بررسی آخرین تحولات میدانی وسیاسی فلسطین و باریکه غزه، ایستادگی تاریخی مردم و مقاومت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را مورد تجلیل و «زیاد نخاله» را در جریان آخرین رایزنی‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت فلسطین قرار داد.

«زیاد نخاله» نیز در این گفت و گوی تلفنی، ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی  ایران و تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، آخرین وضعیت تحولات سیاسی و میدانی در فلسطین و غزه را تشریح کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین قدرت و توان و روحیه برتر مقاومت را پس از گذشت حدود شش ماه از تهاجم رژیم نسل کش صهیونیستی به باریکه غزه را عالی توصیف کرد و از تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تلاش‌های ابراهیم رئیسی در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین قدردانی کرد.

«زیاد نخاله»، وحدت و انسجام میدانی میان گروه‌های مقاومت فلسطینی را رمز موفقیت و پیروزی ملت فلسطین در برابر ماشین کشتار رژیم نسل کش صهیونیستی دانست و تاکید کرد، هماهنگی میان گروه‌های فلسطینی بویژه میان حماس و جهاد اسلامی در حمایت از اهداف ملی فلسطینی در مذاکرات سیاسی نیز نمود بارزی دارد.

پیشتر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تفلنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد، برای جهان قابل درک است که بنیامین نتایاهو نخست وزیر رژیم نسل کش صهیونیستی به پایان راه رسیده است و صرفا برای بقای خود دست و پا می‌زند.

«حسین امیر عبداللهیان» افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند، با ایستادگی مردم و مقاومت فلسطین، رژیم نسل کش صهیونیستی در باتلاق جنگ غزه گرفتار آمده است.

 

کلیدواژه