ایران: آمریکا در قبال هر اتفاقی در منطقه، مسوول است
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران آمریکا را مسوول همه اتفاقات ناخوشایندی دانست که در آینده منطقه خاورمیانه رخ خواهد داد.
به گزارش ادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، بهرام قاسمی گفت: با توجه این که آمریکا برخی کشورهای منطقه را مسلح می کند و با برخی کشورهای حامی گروههای تروریستی، تعامل دارد، واشنگتن در قبال هر اتفاقی که در آینده در منطقه روی دهد، مسئول است.
قاسمی تاکید کرد دولت آمریکا باید از سیاست شفاف تری پیروی کند و نمی شود با استانداردهای چندگانه در منطقه عمل کرد.
وی افزود: نمی شود از یک طرف از توسعه، آزادی، دموکراسی و حقوق بشر سخن گفت و از سوی دیگر از برخی دولت هایی حمایت کرد که بدون اتکا به آرای مردمشان و با خرید تسلیحات می خواهند بر مردم حکومت کنند یا در مسایل منطقه دیدگاه های توسعه طلبانه خود را پیش ببرند.
.