ایران حمله به مراکز درمانی را در جنگ‌ها محکوم کرد
https://parstoday.ir/tajiki/news/iran-i17510-ایران_حمله_به_مراکز_درمانی_را_در_جنگ_ها_محکوم_کرد
نماینده ایران در سازمان ملل متحد حمله به مراکز درمانی در مناطق جنگ زده جهان را محکوم کرد.
(last modified 2024-01-23T05:36:52+00:00 )
خرداد ۰۵, ۱۳۹۶ ۱۲:۳۱ Asia/Dushanbe

نماینده ایران در سازمان ملل متحد حمله به مراکز درمانی در مناطق جنگ زده جهان را محکوم کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، غلامعلی خوشرو روز پنجشنبه در نشست عمومی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با عنوان "حمله به مراکز و کارکنان درمانی در درگیری‌های مسلحانه" برگزار شد، این گونه حملات را یکی از مصیبت‌های زمان حاضر توصیف کرد.

خوشرو با اشاره به قطعنامه 2286 شورای امنیت سازمان ملل متحد که سال گذشته (2016) با هدف جلوگیری از حمله به مراکز درمانی در جهان تصویب شد افزود: جهان در سال گذشته شاهد حمله به مراکز درمانی در 23 کشور بوده که کشورهای خاورمیانه بیش از هر منطقه دیگری در جهان هدف این گونه حملات بوده اند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد افزود: بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر فلسطین، رژیم اسرائیل علاوه بر ادامه محاصره غیر قانونی مردم فلسطین، تنها در سال 2016 بیش از 416 مرکز درمانی و کارکنان آن‌ها را مورد حمله قرار داده است.

خوشرو همچنین به حمله عربستان به یمن که جنایت جنگی شناخته شده است اشاره کرد و گفت: بر اثر حملات عربستان به یمن که از مارس 2015 با حمایت آمریکا و در مقابل دیدگان شورای امنیت آغاز شد، زیرساخت های یمن از جمله مراکز درمانی به ویرانی و نابودی کشیده شده است.