جنجال سامسونگ ضد ایران؛ سفیر کره جنوبی در تهران احضار شد
تصمیم شرکت سامسونگ ضد ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی هشدار وزیران خارجه و ارتباطات ایران را در پی داشت و به احضار سفیر کره جنوبی در تهران انجامید.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا، مسوولان برگزاری بازیهای المپیک زمستانی 2018 پیونگچانگ قرار است به تمامی شرکتکنندگان در این بازیها به صورت رایگان گوشی سامسونگ نوت 8 هدیه دهند در حالی است که اعلام شده به دلیل آنچه که "ترس از نقض تحریم های بین المللی" خوانده شده این هدیه به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی تعلق نخواهد گرفت.
یک منبع آگاه روز پنج شنبه به ایرنا گفت: محمد جواد ظریف اعلام کرده است که اگر تا عصر امروز شرکت سامسونگ از ایران عذرخواهی نکند و از تصمیمی که گرفته برنگردد، دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهد کرد.
هم اکنون تلفن همراه دکتر ظریف، سامسونگ است.
22 ورزشکار از کره شمالی و چهار ورزشکار از ایران در این دوره از بازیها حضور دارند.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز از احضار سفیر کره جنوبی در تهران به دنبال اقدام غیر اخلاقی و غیر ورزشی سامسونگ خبر داد و گفت: در صورتی که شرکت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام نکند، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری شرکت سامسونگ با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.
همچنین به گفته یک منبع آگاه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز اعلام کرده است اگر شرکت سامسونگ تا پایان روز پنج شنبه عذرخواهی نکند از ورود تلفن های همراه ساخت این شرکت به ایران جلوگیری خواهد شد.