فروردین ۰۱, ۱۳۹۷ ۲۰:۱۹ Asia/Dushanbe
  • رهبر معظم انقلاب: امروز کشور از استقلال برخوردار است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی(ع) تصریح کردند، امروز کشور از استقلال برخوردار است و این خواست عمومی مردم در انقلاب بوده است؛ یعنی واکنش مردم ایران به 200 سال سلطه بیگانگان بر این کشور است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امروز (چهارشنبه) در نخستین روز سال 1397، در جمع باشکوه هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم رضوی(ع) گفتند، خوب است جوانان ما این را مورد توجه قرار بدهند. تا قبل از انقلاب، حکومت‌ها زیر سایه قدرت‌های بیگانه حکومت می‌کردند.

رهبر معظم انقلاب افزودند، چندی قبل گفتم در عدالت عقبیم ولی برخی تعبیر نادرست کردند. در کشور در باب عدالت اقدامات زیادی انجام شده اما با آنچه آرزویش را داریم فاصله است. اگر با سایر کشورها مقایسه کنیم جلوتر هستیم.

ایشان گفتند، در کشور ما استعدادها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای وجود دارد که تاکنون از آنها استفاده نشده است، اگر استفاده بشود، وضعیت کشور به‌مراتب پیش خواهد رفت و بهتر خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند، در باب ارزش‌های اصلی انقلاب و شعارها و اصول بنیادین انقلاب، آنچه می‌توانم عرض کنم این است که انقلاب امتحان خوبی در این زمینه پس داده است، یعنی ملت ایران توانسته است اصول بنیادین و شعار اصلی انقلاب را به همان استحکام اول تاکنون حفظ کند.

ایشان افزودند، در طول این سال‌های متمادی، حکومت‌های ما را یا این قدرت یا آن قدرت می‌آورد و می‌برد. در برهه‌ای از زمان، انگلیس و روس تزاری با هم توافق کردند ایران را بین خودشان تقسیم کردند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی، گفتند: در این 40 سال این پرچم برافراشته، چشم‌ها و دل ها را در مجموعه عظیمی از ملت‌های منطقه به‌خود جلب کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مایلیم یک نگاه اجمالی کنیم و ببینیم در این 40 سال، شعارهای اصلی نظام جمهوری اسلامی در چه وضعیتی است و عملکرد ما مسوولان در این مدت چگونه است.

ایشان تصریح کردند، عده ای بی انصافی می کنند، از آزادی موجود استفاده می کنند و می گویند آزادی وجود ندارد و رادیوهای بیگانه هم سخنان آنها را بازتاب می دهند.

ایشان تصریح کردند، امروز در دنیا هیچ کشوری به استقلال ملت ایران، ملتی ندارد. همه ملت های دنیا به نحوی از انحا نوعی ملاحظه کاری در مقابل قدرت ها دارند؛ استقلال و آزادی در کنار هم جزو شعارهای اصلی انقلاب بوده است.

رهبر معظم انقلاب افزودند، امروز درکشور ما آزادی فکر، آزادی بیان، آزادی انتخاب وجود دارد. هیچ کس به خاطر اینکه نظرش مخالف نظر حکومت است مورد تعقیب و فشار قرار نمی گیرد. هر کس چنین ادعایی کند دروغ گفته است و بنا هم نیست کسی متعرض اینها شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین تصریح کردند: یکی از موانع پیشرفت، بی توجهی به سیاست درون‌زایی در اقتصاد کشور بوده است. جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خصوصیات اقتصاد مقاومتی، درون‌زایی است. درون‌زایی یعنی تولید ثروت به‌وسیله فعالیت درونی کشور انجام بگیرد؛ چشم به بیرون نباشد؛ نگاهمان به بیرون نباشد.

ایشان افزودند: اینکه ما از بیگانه طلب بکنیم و در مقابل بیگانه متعهد بشویم، این خطای بزرگی است. اقتصاد باید درون‌زا باشد. البته درون‌زا بودن اقتصاد معنایش این نیست که در‌های کشور را ببندیم؛ نه، ما گفتیم درون‌زا و برونگرا.

رهبر انقلاب همچنین تصریح کردند: جمهوری اسلامی در این سالی که گذشت پرچم عزت و اقتدار ملت ایران را در منطقه به اهتزاز درآورد. جمهوری اسلامی سهم مهمی برای شکستن کمر تکفیری‌ها در منطقه ایفا کرد. جمهوری اسلامی توانست در بخش مهمی از این منطقه، شر تکفیری‌ها را از سر مردم کم بکند و این‌ها کار‌های بزرگی است؛ کار‌های کوچکی نیست.

ایشان افزودند: حالا فضول‌های بین‌المللی -کسانی که در همه مسائل داخلی مناطق مختلف دنیا می‌خواهند دخالت کنند - اعتراض می‌کنند که ایرانی‌ها چرا دخالت می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی توانست نقشه امریکا را در منطقه خنثی کند؛ نقشه امریکا چه بود؟ نقشه امریکا این بود که گروه‌های شریر و ظالم و هتاکی از قبیل داعش را به وجود بیاورد برای اینکه ذهن ملت‌ها را از رژیم غاصب صهیونیستی دور کند و فرصتی برای آن‌ها باقی نگذارد که به فکر رژیم صهیونیستی بیفتند. این نقشه را ما توانستیم خنثی کنیم.

ایشان افزودند: آن‌ها می‌گویند ما در سرکوب داعش دخالت داشتیم؛ دروغ می‌گویند. سیاست امریکا این است که داعش را داشته باشند، البته داعش و امثال داعش چیز‌هایی هستند که به وجود آوردنشان از سوی امریکا آسان است، اما نگه داشتنشان مشکل است. این‌ها می‌خواهند داعش را در مشت خودشان داشته باشند. علاوه بر اینکه امریکایی‌ها قادر به ایجاد امنیت در منطقه هم نیستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: ما حضورمان به خواست دولت‌هاست؛ هر جا رفتیم به‌خاطر این بوده است که دولت‌ها و ملت‌های منطقه از ما خواسته‌اند؛ کمک می‌خواستند، کمک کردیم. کمک را با انگیزه‌های عقلایی و منطقی انجام دادیم.

رهبر انقلاب تصریح کردند: این را عرض بکنم بدون شک در مسائل منطقه، امریکا به مقصود خود نخواهد رسید و ما ان‌شاءالله مقاصدمان را تحقق خواهیم بخشید.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: یکی از انواع حمایت‌ها از کالای ایرانی، سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در امر تولید است.

ایشان افزودند: اینجور نباشد که فعالان اقتصادی دنبال کار‌های سوداگرانه بیشتر بچرخند. سرمایه‌گذاری اگر می‌خواهند بکنند سرمایه‌گذاری در امر تولید بکنند. اگر چنانچه نیتشان را خالص کنند، خدایی کنند برای کشور انجام بدهند این سرمایه گذاری می‌شود عبادت. سرمایه‌گذاری است، سود دارد، اما چون برای پیشرفت کشور است، برای کمک به مردم است این می‌شود یک عبادت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: من توصیه‌ام این است همانطوری که عرض کردم با تعصب دنبال کالای ایرانی بگردید؛ فروشنده، کالای ایرانی بفروشد، خریدار کالای ایرانی بخرد، مسوولین تولید ایرانی را کمک کنند و حمایت بکنند و از واردات و قاچاق جلوگیری کنند.