واکنش ایران به اظهارات ولیعهد سعودی
سخنگوی وزارت خارجه ایران به اظهارات ضد ایرانی و تفرقه افکنانه اخیر ولیعهد سعودی پاسخ داد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، بهرام قاسمی روز جمعه در واکنش به ادعاهای جدید و ضد ایرانی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی گفت: این تازه از راه رسیده و جویای قدرت، چشم خود را بر واقعیتهای تاریخی و هفت دهه جنایتهای رژیم غاصب و کودککش صهیونیستی فرو بسته و در خیانتی بزرگ و آشکار به آرمان فلسطین، از شناسایی و همسویی کشورش با این رژیم نامشروع دَم میزند.
قاسمی گفت: جاهطلبی ولیعهد بداندیش سعودی از حد و اندازه برون شده است و در حال تبدیل به یک بیماری لاعلاج و مزمن است.
ولیعهد عربستانسعودی روز پنج شنبه در گفت وگو با نشریه آمریکایی تایم، ایران را "دشمن مشترک ریاض و تلآویو" دانست.
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: همه توطئههای تفرقهافکنانه سالهای اخیر میان کشورهای اسلامی و ایجاد و گسترش گروههای تروریستی و افراط گرا همانند داعش، با هدف نفاق و شکاف در جهان اسلام، فراموشی تدریجی آرمان فلسطین و ایجاد حاشیه امن برای رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی طراحی و اجرا شده است.
قاسمی افزود: سیاستهای دوران اخیر سعودیها یک تراژدی بسیار غمانگیز است که کشوری اسلامی با آن همه ادعا، خود را تا سطح یک مجیزگوی رژیم اشغالگر قدس پایین آورد.