وزیر خارجه ایران پس از سفر 6 روزه وارد تهران شد
فروردین ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۱ Asia/Dushanbe
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران پس از سفر 6 روزه به 4 کشور در آفریقا و آمریکای جنوبی، امروز جمعه وارد تهران شد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان؛ وزیر امور خارجه در این دور از سفرها در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی یکشنبه (8 آوریل)، ابتدا به سنگال در غرب آفریقا سفر کرد و سپس راهی برزیل و اروگوئه در آمریکای جنوبی شد.
ظریف و هیات اقتصادی همراه وی در آخرین مرحله سفر خود روز گذشته (پنجشنبه ) به نامیبیا در جنوب آفریقا سفر کرد.
وزیر امور خارجه در این سفر 6 روزه علاوه بر دیدار با همتایان خود با مقامات عالیرتبه سیاسی این چهار کشور نیز دیدار و در خصوص توسعه روابط اقتصادی و سیاسی گفت و گو کرد.
دیپلماسی اقتصادی مهمترین هدف سفر ظریف به این چهار کشور در آفریقا و آمریکای جنوبی بوده است .