هشدار وزیر خارجه ایران به ترامپ در نیویورک
https://parstoday.ir/tajiki/news/iran-i32554-هشدار_وزیر_خارجه_ایران_به_ترامپ_در_نیویورک
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک هشدار داد خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای پیامدهای «بسیار ناخوشایندی» برای واشنگتن خواهد داشت.
(last modified 2024-01-23T05:36:52+00:00 )
فروردین ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳ Asia/Dushanbe

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک هشدار داد خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای پیامدهای «بسیار ناخوشایندی» برای واشنگتن خواهد داشت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف که برای شرکت در اجلاس عالی رتبه «صلح پایدار» به نیویورک سفر کرده است، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره واکنش ایران به خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای گفت: «جمهوری اسلامی ایران حتما بر اساس منافع خود عمل می کند و در برجام (توافق هسته ای) و بیرون آن انتخاب‌های گسترده‌ای برای اجرا دارد.»

ظریف گفت: «حتما اقدام ایران و واکنش جامعه بین‌الملل به خارج شدن آمریکا از برجام، برای آمریکایی‌ها بسیار ناخوشایند است.»

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با ادعای این که توافق هسته ای ایران و 1+5، تنها منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می‌کند و به زیان آمریکا است خواهان تغییر مفاد برجام در راستای منافع واشنگتن است.

این در حالی است که فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر طرف‌های توافق هسته ای بارها تاکید کرده اند که توافق هسته ای با ایران توافقی نیست که بتوان تغییری در آن به وجود آورد.