رایزنی وزیر امور خارجه ایران در بروکسل
وزیر امور خارجه ایران که برای مذاکره درباره توافق هسته ای به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کرده است، با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا، در دیدار صبح روز سه شنبه محمد جواد ظریف با فدریکا موگرینی که در محل شورای اروپا در بروکسل برگزار شد، دو طرف درباره چگونگی ادامه برجام گفتوگو کردند.
وزیر امورخارجه ایران دوشنبه شب بعد از سفر به پکن و مسکو و دیدار با وزیران امور خارجه چین و روسیه وارد بروکسل شد تا با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین وزیران امورخارجه انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار کند.
این دیدارها به دستور رییس جمهوری اسلامی ایران برای رایزنی با اروپا و دیگر طرفهای توافق هسته ای و به منظور بررسی امکان باقی ماندن ایران در توافق هسته ای انجام می شود.
پیش از این حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در تماسهای تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه تضمین دقیق، صریح و مشخص منافع تهران را در برجام خواستار شد.
روحانی از اتحادیه اروپا به ویژه آلمان، فرانسه و انگلیس خواست در فرصتی اندک، موضع خود را درباره چگونگی تامین و تضمین منافع ایران در برجام پس از خروج آمریکا از این توافق، اعلام کنند.