وزیر فرهنگ ایران درگذشت استاد قناعت را تسلیت گفت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران درگذشت استاد مومن قناعت را تسلیت گفت.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سیدعباس صالحی آمده است:
«خبر درگذشت شاعر شهیر پارسی گوی تاجیک و اندیشمند فقید، استاد «مؤمن قناعت» موجب تأسف گردید.
او که عنوان شاعر خلق تاجیکستان را کسب کرده بود، در آثار ماندگار خویش در قالب شعر و داستان حماسی، همواره دغدغههای سیاسی و اجتماعی مردم روزگار خویش را با زبانی نغز و گویا بیان می کرد.
تعلق خاطر این شاعر پرآوازه به میراث عظیم معنوی و هویت این منطقه و سرزمین ایران در شعر بداهه او با مطلع «از خلیج فارس میآید نسیم فارسی» نام او را در ذهن و خاطره ایرانیان جاودان کرده است.
اینجانب درگذشت این شاعر و مصلح اجتماعی را به ملت کشور دوست و همسایه تاجیکستان و همه علاقه مندان او تسلیت گفته از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه برای آن مرحوم خواستارم.»