سخنگوی وزارت خارجه ایران: دولت ترامپ قابل اعتماد نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد هرگونه گفت وگو با دولت کنونی آمریکا گفت: دولت این کشور قابل اعتماد نیست.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در تهران درباره تنشهای لفظی ایران و آمریکا و برخی ادعاها درباره مذاکره دو کشور گفت: با توجه به شرایط موجود از جمله خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام (توافق هسته ای) اقدامات دشمنانه و تلاش واشنگتن برای فشار اقتصادی بر ملت ایران و اجرای تحریمهای جدید، شرایطی برای مذاکره وجود ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره مهلت ایران به اروپا برای ارائه پیشنهادشان درباره چگونگی ادامه برجام هم گفت: تماسهای دائم بین ایران و طرفهای اروپایی ادامه دارد و خوشبینیهایی نیز وجود دارد و در کلیات علامت مثبتی دیده می شود.
قاسمی درباره طرح "ناتوی عربی" رییس جمهوری آمریکا نیز گفت: این موضوع بحث جدیدی نیست و در گذشته هم برخی اندیشکدهها و نهادها آن را مطرح کردند اما امروز این موضوع با صدای بلندتری مطرح می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: ناتو با توجه به وضعیت زمانی و برخی ضرورتها و ظرفیتها تشکیل شد اما با مسائلی که در حوزه کشورهای عربی به عنوان واقعیات روشن وجود دارد استفاده از چنین واژهای اشتباه است و نمیتوان شباهتی بین این مجموعه با کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی پیدا کرد.