شروع فعالیت مجدد کنسولگری ایران در بصره
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران از بازگشایی مجدد کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر بصره عراق خبر داد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری ایسنا، «بهرام قاسمی» گفت: بعد از حادثه تلخ حمله به کنسولگری ایران در بصره عراق که با محکومیت تعداد بسیاری از شخصیتهای سیاسی و غیرسیاسی این کشور همراه شد، دیپلماتهای ایرانی بلافاصه با استقرار در ساختمان مناسب جدیدی فعالیت خود را آغاز کردهاند.
جمعه شب گذشته گروهی تحت لوای اعتراض به اوضاع نابسامان خدماترسانی، به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره تعرض کردند.
در اثر این تعرض، ساختمان کنسولگری ایران به آتش کشیده شد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با محکوم کردن حمله وحشیانه به کنسولگری ایران در بصره، مسوولیت خطیر دولت عراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک را یادآور شد و از بغداد خواست هرچه سریع تر نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات آمران و عاملان این جرم سنگین اقدام نماید.
قاسمی همچنین به دستهای آشکار و پنهانی که در صدد تخریب روابط دوستانه دولت و ملت ایران و عراق هستند، هشدار داد.