ایران، سیاهپوش عزای عمومی
هیئت دولت ایران با صدور بیانیهای حمله تروریستی شنبه گذشته به مردم و مدافعان امنیت در اهواز را محکوم و روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در این بیانیه آمده است: حمله تروریستی روز شنبه گذشته به مردم و مدافعان امنیت مردم در اهواز به خوبی نشان داد که دشمنان ایران هدفی جز نابودی ایران و ایرانی را دنبال نمی کنند و در کشتار ضدانسانی آنان، زن و کودک، پیر و جوان و کارگر و سرباز همه از آن رو که ایرانی اند، هدف کینه و جنایت قرار می گیرند.
این بیانیه می افزاید: گویا دشمنان از تاریخ ما نیاموخته اند که اینگونه بی رحمی ها به جای آنکه هراس و تفرقه در مردم ایجاد کند، بر وحدت و همبستگی ملی می افزاید و مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر تجاوزکنندگان و حامیان تروریست ها را استوارتر می کند.
دولت جمهوری اسلامی ایران با تسلیت به مردم دلاور خوزستان و خانواده های صبور و مقاوم شهیدان و مجروحان این حادثه، امروز را که روز تشییع پیکر عزیزان ملت است عزای عمومی اعلام می کند و بر تحقق عزم ملت ایران در پاسخ محکم و کوبنده به عاملان زبون و طراحان ذلیل این جنایت تروریستی با درایت و قدرت پای می فشرد و از همه دولت ها به ویژه همسایگان می خواهد که با اقدام صریح و قاطع، با گروه های تروریستی که در این جنایت نقش داشته یا از آن حمایت کرده اند، برخورد کنند.