دانمارک: اعضای الاحوازیه را به ایران تحویل می دهیم
سخنگوی وزارت خارجه دانمارک به درخواست همتای ایرانی خود مبنی بر اینکه دولت این کشور باید اعضای گروه تروریستی عامل حمله اهواز را به ایران مسترد کند، واکنش نشان داد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از اسپوتنیک، «سورن اسپرسن» گفته است: «در صورتی که شواهد کافی (درباره اقامت مسببان حمله اهواز در دانمارک) در اینباره وجود داشته باشد، باید همین کار را انجام دهیم».
همچنین وزیر خارجه دانمارک با محکوم کردن حمله تروریستی اهواز، گفت در صورتی که عاملان این حمله ارتباطی با دانمارک داشته باشند، برای آنها تبعاتی خواهد داشت.
مقامهای دانمارکی میگویند، مساله ارتباط احتمالی یک گروهک مستقر در این کشور با حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را مورد بررسی قرار میدهند.
«آندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک با بیان اینکه کشورش حملات تروریستی را در هر کجایی که اتفاق بیفتد، محکوم میکند، گفته است: «چنین حملاتی، به خصوص وقتی که مانند حمله دیروز در ایران، به کودکان هم آسیب برسانند، هولناک هستند».
یک پایگاه خبری دانمارک هم گزارش داده است، در واکنش به این حادثه، نمایندگان دو حزب محافظهکار و خلق دانمارک به دولت این کشور توصیه کردهاند در این مورد تحقیق کند.
سرویس اطلاعات پلیس دانمارک هم تایید کرده است، که در جریان این حادثه و در حال کار بر روی این موضوع است.