مجادله توییتری وزیران خارجه آمریکا و ایران+تصاویر
وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در چند پیام در توییتر درباره آثار تحریمهای آمریکا بر زندگی روزمره شهروندان ایران مجادله کردند.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری تسنیم، ماجرا از توییتی آغاز شد که محمد جواد ظریف روز شنبه درباره اظهارات مایک پامپئو در مصاحبه با بیبیسی منتشر کرد.
پامپئو در مصاحبه با بیبیسی گفته بود این (حکومت) ایران است که باید تصمیم بگیرد میخواهد مردمش غذا بخورند یا نه.
ظریف در واکنش به این سخنان تهدیدآمیز وزیر خارجه آمریکا در حساب خود در توییتر نوشت: «فراموش نخواهیم کرد وزیر پامپئو، در ادامه تلاش بینتیجه و مأیوسانه برای تحمیل خواستههای آمریکا به ایران، آشکارا تهدید کرده است که ایرانیها را گرسنگی میدهد. او نیز مانند پیشینیانش یاد خواهد گرفت که ایران ــ علیرغم تلاشهای آمریکا- نهتنها دوام خواهد آورد بلکه بدون فدا کردن حاکمیتش، اهدافش را پیش خواهد برد.»
مایک پامپئو روز دوشنبه مدعی شد که نیوزویک متن سخنان او را تحریف کرده و آمریکا کالاهای انسانی مانند غذا و دارو را از شمول تحریمها معاف کرده است.
وی نوشت: «شرم به نیوزویک جعلی بابت کمک به جواد ظریف برای دروغپراکنی. حقیقت این است: آمریکا غذا و دارو را تحریم نمیکند و هیچگاه تحریم نکرده است. اینها از تحریمها معاف هستند، همانطور که مبادلات مالی مربوط به نیازهای انسانی چنین است.»
انتشار این توییت باعث شد ظریف در دو پیام توییتری بار دیگر سخنان پامپئو را این بار به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت خارجه آمریکا به او یادآور شود.
ظریف همچنین به پامپئو یادآور شد که یا باید مسوولیت سخنانش را بپذیرد یا از زیر بار آنچه آمریکا انجام میدهد شانه خالی کند.
او در یک توییت دیگر تأکید کرد که تحریمهای آمریکا نقض قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بهشمار میروند و سخنان پامپئو درباره گرسنگی دادن به مردم ایران، مصداق جرم علیه بشریت است.
ظریف همچنین نوشت که مطالب رسانه های غربی و نامه های پیوست شده در این مطالب نشان می دهد دروغگو چه کسی است.