شمخانی: هیچ کشوری نمیتواند به ایران حمله کند
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تأکید بر توانمندیهای دفاعی جمهوری اسلامی تصریح کرد: ایران آنقدر قدرتمند است که کشوری نمیتواند به آن حمله کند.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، علی شمخانی امروز دوشنبه در حاشیه همایش بینالمللی دفاع و امنیت در غرب آسیا در جمع خبرنگاران گفت: ایران نیرویی در سطح منطقه ندارد که بخواهد آن را خارج کند. مردم عراق، سوریه، افغانستان و یمن خودشان از کشورشان دفاع میکردند و نیروهای ایران، مستشاران نظامی بودند که تنها به آنها مشاوره می دادند.
شمخانی درباره مذاکره آمریکا با ایران نیز گفت: آمریکاییها ثابت کردهاند که قابل اعتماد نیستند و تاریخ مذاکرات هم این موضوع را تأیید میکند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: آمریکا با خصوصیات فعلی نمیتواند طرف مذاکره با کشوری قرار بگیرد.
شمخانی درباره مذاکرات ایران با گروه طالبان و دولت افغانستان نیز خاطرنشان کرد: ایران درصدد کمک به دولت افغانستان برای رسیدن این کشور به صلح و ثبات است.
همایش بینالمللی دفاع و امنیت در غرب آسیا با حضور شخصیتهای سیاسی، دفاعی، امنیتی و صاحبنظرانی از آسیا و اروپا روز دوشنبه در تهران آغاز به کار کرد.