بهمن ۱۲, ۱۳۹۷ ۱۶:۲۴ Asia/Dushanbe
  • سفیر ایران در انگلیس: آمریکا قادر به تغییر اراده مردم ایران نیست

سفیر ایران در انگلیس با اشاره به توطئه های آمریکا برای ضربه زدن به مردم ایران گفت: آمریکا قادر به تغییر اراده مردم ایران در مسیر انقلاب اسلامی نیست.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در لندن در سمیناری به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با بیان اینکه آمریکا در چهل سال گذشته با ابزار تحریم تلاش کرد تا مردم ایران را از مسیر انقلاب منحرف کند افزود: هیچ کشور خارجی نمی‌تواند خواسته مردم ایران را تغییر دهد.

بعیدی نژاد افزود: ملت ایران قابلیت اخلاقی، فکری و علمی برای رسیدن به اهداف خود را دارد و به آن‌ها خواهد رسید.

 سفیر ایران در انگلیس همچنین با اشاره به پیشرفت های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران طی چهل سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه علوم، صنعت، فناوری، پزشکی، نانو و حوزه های دیگر به دست آورده است.

40 سال پیش در چنین روزی، دوازدهم بهمن سال 1357 هجری شمسی (اول فوریه 1979) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند.

پس از گذشت ده روز از ورود امام خمینی(ره) به ایران، در روز 22 بهمن سال 1357 (11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، "دهه فجر" نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می شود.

کلیدواژه