بهمن ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۸:۲۳ Asia/Dushanbe
  • حجت الله فغانی: ایران منادی صلح و دوستی است

سفیر ایران در تاجیکستان گفت: بر خلاف دیگرانی که هزاره جدید را با جنگ های خانمان سوز شروع کردند، ایران منادی صلح و دوستی بوده و ابتکارهای آن همچون «گفت‌وگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها» و «جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب جهانی رسیده است

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الله فغانی در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به دشمنی آمریکا و برخی کشورهای مستبد منطقه با انقلاب اسلامی افزود: کسی به شمع خاموش فوت نمی کند و به قطار ایستاده سنگ نمی زند. شمع انقلاب ما پرتوافشان است و قطار آن پرشتاب پیش می رود، بنا براین مخالفان آن پیوسته در صدند تا مانع موفقیتش شوند.

وی تاکید کرد: اگر الگوی حکومت دینی ایران موفق شود که تاکنون چنین بوده است، دیگر استکبار جهانی نمی تواند با فراغ خاطر به سیاست‌های استعماری خود در منطقه و جهان ادامه دهد، بنابر این تا اثرگذاری پیام انقلاب و الهام بخشی آن هست و تا حق گستری و حمایت از محرومان و مستضعفان در قاموس رفتاری ایران باشد، کارشکنی و سیاه نمایی در حق آن نیز  ادامه خواهد داشت.

سفیر ایران در تاجیکستان همچنین با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در مسائل و مشکلات منطقه گفت:  این نقش آفرینی را در کمک های ایران به مقابله با تروریسم در عراق، افغانستان و سوریه و در تلاش های میانجی گرانه آن در قبال بحران جنگ داخلی تاجیکستان، بحران قره باغ، بحران یمن و ... می توان دید.

به گفته این دیپلمات ایرانی، ایران، بر اساس آموزه های انقلاب اسلامی، کشوری مسئول است که نمی تواند در قبال رنج و گرفتاری دیگران بی تفاوت باشد.

فغانی  تصریح کرد: ایران در قبال بحران ها و مشکلات منطقه، همواره تاکید کرده است که باید در درجه اول از امکانات و ظرفیت های ملی خود کشورهای درگیر بحران استفاد شود و این کار باید با تمرکز بر اصول وحدت و وفاق ملی صورت گیرد؛ سپس برای تکمیل آن، باید به دنبال راه حل های درون منطقه ای بود.

 

 

کلیدواژه