بهمن ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۶:۵۸ Asia/Dushanbe
  • قاسمی: بیانیه پایانی کنفرانس ورشو سند شکست و ناکامی آن است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: با وجود تلاش گسترده واشنگتن برای ایجاد ائتلاف جدید علیه ایران در نشست ضد ایرانی «ورشو»، بیانیه پایانی این نشست از پیش شکست خورده به سندی بی‌خاصیت تبدیل شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «بهرام قاسمی» روز پنجشنبه در واکنش به بیانیه پایانی نشست «ورشو» (پایتخت لهستان) بیانیه پایانی این نشست را فاقد هر گونه اعتبار دانست و تصریح کرد: کنفرانسی تحت عنوان صلح و امنیت در خاورمیانه چگونه می‌تواند موفق باشد در حالی که بازیگران اصلی منطقه همچون ایران، ترکیه، لبنان، سوریه، عراق و فلسطین و کشورهای مهمی چون چین و روسیه و بسیاری از کشورهای مهم اروپایی و غیراروپایی در آن حضور نداشته و یا در سطح بسیار پائین در آن شرکت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: رفتار وزیر خارجه و معاون رییس جمهور آمریکا در سخنرانی ها و اصرار آنها به اروپا برای خروج از برجام، بهترین نشانه ناکامی و ناتوانی آمریکا در تحقق اهدافشان از اجلاس ورشو است.

قاسمی به دوگانگی رفتار آمریکا در برگزاری کنفرانس صلح و امنیت در خاورمیانه در ورشو و از سویی خروج یکجانبه از برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا با سیاست های ریاکارانه خود تنش و درگیری و حمایت از تروریسم و نزاع و خصومت در میان ملت های منطقه را افزایش و ناامنی، بی ثباتی، فقر، جنگ و افراط گرایی را گسترش داده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: باوجود تمامی سیاست های خصمانه و تجاوز کارانه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس مبارزه و مقاومت برای برقراری منطقه ای امن، با ثبات و عاری از حضور قدرت های بیگانه و متجاوز ادامه خواهد یافت. 

نشست ضد ایرانی ورشو روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت لهستان برگزار شد. این نشست با ناکامی تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گنجاندن نام ایران در بیانیه پایانی آن پایان یافت.

کلیدواژه