اسفند ۲۲, ۱۳۹۷ ۰۹:۲۷ Asia/Dushanbe
  • گزارش ضد ایرانی

نمایندگی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش جدید گزارشگر ویژه این سازمان ضد ایران را مغرضانه و فاقد «مشروعیت و اعتبار» دانست .

"جاوید رحمان" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران روز دوشنبه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوئیس با انتقاد مجدد از اجرای قانون اسلامی قصاص و اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، در ادعایی تکراری به نقض حقوق بشر در ایران پرداخت.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به این ادعاهای "جاوید رحمان" در بیانیه ای تصریح کرد حفظ و حمایت از حقوق بشر یکی از اصول بنیادین انقلاب اسلامی ایران است.

نمانیدگی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصصم به پاسداری از مردم خود در برابر تروریسم و مواد مخدر است خاطرنشان کرد آمریکا و متحدانش عامل اصلی گسترش تولید  و قاچاق مواد مخدر در منطقه هستند.

نمانیدگی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر این که گزارش‌های گزارشگر ویژه بر پایه قطعنامه‌ای غیرعادلانه و غیرمنصفانه مبتنی بر اهداف سیاسی و بدخواهانه معدود کشورهای مشخص و مغرض تهیه و ارائه می‌شوند تصریح کرد ،بهره گیری از رویکردهای سیاسی، غیرصادقانه و مبتنی بر استانداردهایی کاملا دوگانه از سوی برخی کشورها، حاصلی جز تضعیف جایگاه و شان مقوله حقوق بشر در سطح جهان  نخواهد داشت.

نمانیدگی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران هم چون همیشه به تعامل صادقانه خود با دفتر کمیساریا و سایر سازوکارهای صالحه حقوق بشری سازمان ملل و نیز با سایر دولت ها در راستای همکاری برای ارتقای حقوق بشر ادامه خواهد داد.

کلیدواژه