اسفند ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۷:۵۸ Asia/Dushanbe
  • روزنامه کویتی: ایران در عراق بر آمریکا پیروز شد

روزنامه کویتی الرای نوشت: سیاست آمریکا برای به زانو درآوردن ایران در عراق شکست خورده و هر آنچه ترامپ برای در تنگنا قرار دادن ایران انجام داد، سودی نداشته است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، روزنامه کویتی «الرای» در گزارشی نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سفر اخیر خود به عراق با همه مسئولان این کشور و همچنین مراجع تقلید در نجف اشرف دیدار کرد و مساله مهم، مقایسه بین سفر مخفیانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هفته آخر سال 2018 به عراق با سفر آشکار رئیس جمهور ایران به این کشور بود.

الرای نوشت: در این سفر هواپیمای حامل رئیس جمهور آمریکا کاملا مخفیانه در بخش آمریکایی پایگاه عراقی عین الاسد در استان الانبار فرود آمد و این باعث شد که مقامات عراق دیدار با ترامپ را نپذیرند.

روزنامه کویتی «الرای» در این گزارش با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری و اقتصادی بین تهران و بغداد اضافه کرد: از سوی دیگر بغداد خواستار خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق است بدون اینکه به رابطه عالی بین تهران و بغداد لطمه‌ای وارد شود.  بنابراین برای ترامپ گزینه‌ای جز قطع روابط با عراق باقی نمی‌ماند. 

الرای در پایان نوشت: معنای سفر روحانی به عراق این است که ایران بر آمریکا در عراق پیروز شد چون مقامات عراقی ضمن مخالفت با تحریم‌های آمریکا، بر همکاری با ایران در همه زمینه‌ها  اصرار دارند که این نشان دهنده شکست سیاست آمریکا برای به زانو درآوردن ایران است .

کلیدواژه