ظریف پادشاهان امپراطوری ایران را به رخ پمپئو کشید
وزیر خارجه ایران در توئیتی ضمن مخالفت با ادعای همتای آمریکایی خود درباره نجات قوم یهود توسط ترامپ تاکید کرد که این پادشاهان ایران باستان بودند که یهودیان را از نسلکشی و اسارت رهانیدند.
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد شنبه در واکنش به توئیت «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود تاکید کرد پادشاهان امپراطوری پارس قوم یهود را نجات دادند.
پمپئو روز جمعه در گفتوگو با شبکه خبری «سی.بی.اس» در قدس اشغالی مدعی شده بود: این احتمال وجود دارد که ترامپ در این برهه از سوی خداوند برای کمک به نجات یهودیان از تهدید ایران به زمین فرستاده شده باشد.
ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود با بیان اینکه حتی کتاب آسمانی «تورات» را برای مقاصد ایرانهراسی تحریف کردهاند نوشت: «چیزی که (تورات) در حقیقت میگوید، این است که یک شاه پارسی، یهودیان را از اسارت در بابِل نجات داد».
«دونالد ترامپ» رئیسجمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توییتی جنجالی درباره حاکمیت بلندیهای جولان متعلق به سوریه نوشت: «بعد از ۵۲ سال، وقت آن است که آمریکا به طور کامل حق حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای جولان را که دارای اهمیت راهبردی و امنیتی برای اسرائیل و ثبات منطقهای است به رسمیت بشناسد.»