اعلام حالت فوق العاده در استان خوزستان ایران
به سبب احتمال جاری شدن سیل در استان خوزستان ایران، در این استان حالت فوق العاده اعلام شد.
به گزاش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جنوب غرب ایران گفت: با اعلام حالت فوق العاده در استان خوزستان از سوی وزیر کشور، تمامی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران موظف هستند تا پایان عادی شدن شرایط سیلاب، مرخصی کارکنان خود را لغو نمایند.
وی گفت : با توجه به بارش های 24 ساعت آینده در استانهای بالا دست خوزستان، حجم آورد سیلاب به خوزستان افزایش مییابد و به همین دلیل احتمال طغیان رودخانه های استان دور از ذهن نیست.
علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز از اسکان اضطراری پنج هزار و 285 نفر از شهروندان مناطق در معرض خطر سیلاب خبر داد.
جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز مرکز استان خوزستان نیز گفت عملیات امدادرسانی به روستاهای در معرض سیلاب حاشیه رودخانه دز در بخش مرکزی اهواز با بسیج امکانات در حال اجرا است و با توجه به هشدارهای قبلی، چندین روستا در حال تخلیه هستند.
در پی بارش های بیسابقه در روزهای اخیر، چندین استان ایران از جمله گلستان، مازندران، فارس، لرستان، خوزستان و کرمانشاه دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند.
بر اثر جاری شدن سیل دست کم 45 تن جان خود را از دست دادند، صدها تن مصدوم شدند و خسارات فراوانی به زیرساخت های شهری و زمین های کشاورزی وارد شد.