اردیبهشت ۰۳, ۱۳۹۸ ۱۶:۲۷ Asia/Dushanbe
  • مصوبه مجلس ایران علیه فرماندهان نیروهای آمریکایی در منطقه

ایران فرماندهان ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه غرب آسیا و شرق آفریقا موسوم به "سنتکام" و سازمان یا نهادهای در اختیار آنها را تحت تعقیب قضایی قرار می دهد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی امروز(سه شنبه)  طرح اقدام متقابل علیه توطئه اخیر آمریکا در اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی را با 168 رای موافق، 6 رای مخالف و هشت رای ممتنع تصویب کردند.

بر اساس ماده 4 این طرح ، وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های اطلاعاتی ایران مکلف شدند فهرست فرماندهان نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه غرب آسیا و شرق آفریقا و سازمان ها و نهادهای تحت اختیار آنها را که از تروریست ها حمایت و پشتیبانی می کنند، برای پیگرد قضایی اعلام کنند.

طبق این مصوبه، قوه قضاییه ایران باید حداکثر در مدت سه ماه از تصویب این قانون ساز و کاری را ایجاد کند که بر اساس آن این افراد به عنوان تروریست، تحت تعقیب و مجازات قضایی قرار گیرند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران همچنین دولت جمهوری اسلامی را موظف کردند بر اساس این قانون در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع کشور را به مخاطره می اندازند، اقدامات متقابل و قاطع انجام دهد.

با تصویب مجلس شورای اسلامی ایران، دولت جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح این کشور موظفند با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از توان و امکانات خود علیه منافع ایران استفاده کنند.

پیشتر شورای عالی امنیت ملی ایران، ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه غرب آسیا و شرق آفریقا "سنتکام" و نیز همه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرده بود.

 

کلیدواژه