دی ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۶:۴۸ Asia/Dushanbe
  • روحانی: ملت ایران در برابر توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکا قوی‌تر شده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که آمریکایی ها برنامه‌ریزی غلط و اشتباهی را ضد ایران در پیش گرفته اند، گفت: ملت ایران در برابر توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکا مستحکم تر و قوی‌تر شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی با تسلیت شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شهادت این فرمانده نظامی توسط تروریست های آمریکایی کل منطقه غرب آسیا را تحت تاثیر قرار داد و همه مسلمانان از کشمیر تا آفریقا در فراق این فرمانده والا مقام ابراز همدردی و عزاداری کردند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کمتر کشوری است که جرات کند پایگاه نظامیان آمریکا را هدف حملات موشکی قرار دهد، افزود: ایران پس از شهادت سردار سلیمانی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق حمله موشکی کرد و ترامپ مجبور به عقب نشینی از تهدیدش ضد ایران شد.
روحانی تصریح کرد: برنامه ریزی کاملاً غلط و اشتباه آمریکا در منطقه غرب آسیا برای همگان روشن شد در حالیکه ملت ایران قوی تر و مستحکم تر در برابر توطئه آمریکا و متحدان منطقه ای این کشور ایستاده است.
روحانی به فشارها و تحریم های آمریکا ضد ایران نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که قبلاً با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همکاری می‌کردند و امروز از دولت این کشور کناره گیری کرده اند، اذعان می کنند که ترامپ برای همه دنیا از اروپا گرفته تا مکزیک و پاسفیک و حتی خود آمریکا مشکل ایجاد کرده است.
روحانی همچنین به خروج یکجانبه آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: ایران پس از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام به تعهداتش عمل کرد و موجب شد همه کشورها خروج ترامپ از برجام را محکوم کنند.

کلیدواژه