بهمن ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ Asia/Dushanbe
  •  ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی و محور مقاومت برای اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه 

"امروز، محور مقاومت فقط ایران نیست، بلکه دامنه محور مقاومت از دریای سرخ تا دریای مدیترانه و از جنبش انصارالله یمن تا حزب الله لبنان امتداد دارد."

سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت وگو با شبکه "المسیره" یمن ، با بیان این واقعیت افزود؛ همه کشورهای اسلامی و محور مقاومت باید برای اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه متحد شوند.

جریان مقاومت درجنوب لبنان همواره یادآور مبارزه و نبرد با اشغالگران صهیونیستی بوده است؛ ‌مقاومتی که ازسال  ۱۹۸۲ میلادی تا کنون ادامه دارد. فرارمفتضحانه  نیروهای رژیم صهیونیستی از لبنان در سال  ۲۰۰۰ میلادی، شکست های  اسراییل  در جنگ  ۳۳ روزه در لبنان در سال ۲۰۰۶،  جنگ ۲۲ روزه در غزه در سال ۲۰۰۹ و جنگ ۵۱ روزه در غزه در سال  ۲۰۱۴،ازموفقیت های جنبش مقاومت در لبنان است. 

زمانی که  جنگ ۳۳ روزه لبنان رخ داد بسیاری از تحلیلگران با شگفتی از پیروزی جبهه مقاومت سخن گفتند و اذعان داشتند که زمان تغییر در معادلات منطقه فرارسیده است.

حضرت  آیت الله خامنه ای، رهبرمعظم انقلاب؛ در پیامی به مناسبت پیروزی مردم لبنان در این جنگ در سخنانی گفتند": لبنان به برکت همت و شجاعت مردم خود درخشید. دشمن به غلط پنداشته بود که با حمله به لبنان ضعیف‌ترین حلقه کشورهای منطقه را هدف قرار می دهد و طرح وهم‌آلود خاورمیانه‌ دلخواه خود را کلید می زند. ملت لبنان و جوانان دلاور و سیاستمداران هوشمندش با سیلی سخت خود او را از این غفلت بیرون آوردند."

یکی از بارزترین نشانه‌های این شکست، فروپاشی اعتماد به نفس ارتش رژیم صهیونیستی است که از آن به عنوان ارتش شکست‌ناپذیر تعبیر می‌شد.

در هشتم ژانویه، زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت ارتش آمریکا در ترور سردار سپهبد" قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه قدس و همراهانش در فرودگاه بغداد، با 13 فروند موشک پایگاه نظامیان آمریکایی "عین‌الاسد " را در استان الانبار در غرب عراق هدف قرار داد؛ فصل جدیدی درجریان مقاومت آغاز شد. نخستین پاسخ ایران به نیروهای تروریست امریکا در منطقه،بسیاری از تحلیلگران راهبردی را به ارائه نظریه های  جدید در باره  توان  جبهه مقاومت در مقابله با نیروهای اشغالگر  در منطقه واداشت. برایند این نظریه ها ،اذعان به این واقعیت است که امروز محور مقاومت  به یکی از بازیگران اصلی در سطح منطقه ای تبدیل شده است.شکست داعش در عراق، پیروزی های پی در پی مقاومت در سوریه و پیروزی های انصارالله در یمن از جمله دستاوردهای مهم مقاومت در منطقه است.

ابراهیم محمد الدیلمی، سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی «شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» که روز پنجشنبه برگزار شد، با تأکید بر اتحاد محور مقاومت، گفت : حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی "عین الاسد "یک سیلی بود و نیروهای مقاومت کارهای بیشتر و موثری خواهند کرد و نشان خواهیم داد که جبهه مقاومت موثر و فعال خواهد بود.

با نگاهی گذرا به گزارش ها و تحلیل های اندیشکده های مطالعاتی  درمی یابیم که نقش مقاومت در منطقه امروز بسیار تاثیر گذار و غیر قابل انکار است.

در این فرآیند، بی تردید نقش شهیدان سرافرازی همچون سردار" "قاسم سلیمانی " همواره ماندگار خواهد بود و این حرکت رهایی بخش تا رسیدن به اهداف ضد استکباری خود و بیرون راندن متجاوزان از منطقه متوقف نخواهد شد.

نشریه آمریکایی "فارن پالیسی "در ویژه‌ نامه سالیانه خود، سردار شهید  قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از ۱۰ چهره برتر حوزه دفاعی، امنیتی و مقاومت در سال ۲۰۱۹  میلادی در جهان معرفی کرد.

بی تردید آنچه بعد ازجنایت اخیر امریکا در ترور سردار سپهبد" قاسم سلیمانی" درمنطقه  اتفاق افتاد، پایان یک مرحله و آغاز مرحله جدیدی درمسیر پیروزی است. در این مرحله ، اتحاد کشورهای اسلامی ونیروهای مقاومت ، بر سرنوشت  فلسطین بعنوان مهمترین مسئله جهان اسلام و شکست طرح شیطانی ترامپ موسوم به معامله قرن  تأثیر مهمی خواهد گذاشت.

کلیدواژه