خرداد ۰۴, ۱۳۹۹ ۱۶:۱۷ Asia/Dushanbe
  • سفیر حُسن نیت بحران قرن جهان به جوان ایرانی تعلق گرفت

«مهدی کریمی تفرشی» جوان کارآفرین برتر جهان اسلام از میان نمایندگان کشورهای مختلف جهان موفق به کسب عنوان، سفیر حُسن نیت بحران قرن جهان شد.

در شرایطی که آمریکا و هم پیمانانش جنگ اقتصادی عظیمی ضد جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اند و تمام قوای خود را برای تحت فشار قرار دادن و انزوای سیاسی تهران به کار گرفته اند، اما درخشش جوانان ایرانی همچنان ادامه دارد.
هیأت داوران 5 گانه پروژه سفیر حُسن نیت بحران قرن جهان مرکب از سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و نیز کمپین ایران همدل، «مهدی کریمی تفرشی» جوان ایرانی را از میان کاندیدهای دیگر به عنوان سفیر حُسن نیت بحران قرن جهان انتخاب و معرفی کرد.
کریمی‌ تفرشی، روز شنبه در نشستی خبری با اشاره به کسب عنوان سفیر حُسن نیت بحران قرن جهان گفت: این عنوان به این دلیل است که ایران مدیریت مناسبی بر بیماری کرونا داشته است و پیش از آن که خود درگیر این بیماری شود،کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای را در قالب بسته ها و محموله‌هایی به چین ارسال کرده است.
جوان کارآفرین برتر جهان اسلام افزود:‌ با گسترش بیماری کرونا در بسیاری از کشورها مشاهده شد که مردم با هجوم به قفسه فروشگاه‌ها و مغازه‌ها اجناس را خریداری کردند درحالی که از شمالی‌ترین تا جنوبی ترین شهرهای ایران چنین اتفاقی مشاهده نشد و در هیچ یک از شهرهای کشور نیز کمبود کالا گزارش نشده است.
انتخاب «مهدی کریمی تفرشی» به عنوان سفیر حُسن نیت بحران قرن جهان، افتخار بی نظیر برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
این جوان ایرانی پیش از این در مقر سازمان کنفرانس اسلامی در مالزی و از میان 57 کشور اسلامی موفق به دریافت جایزه کارآفرین برتر جهان اسلام شده بود.

کلیدواژه