شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۶ Asia/Dushanbe
  • نامه استادان دانشگاههای ایران به صاحب‌نظرانِ اروپا درباره اهانت به پیامبر اسلام(ص)

جمعی از استادان دانشگاه های ایران در نامه ای به استادان و صاحب‌نظرانِ دانشگاهی در اروپا، اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام (ص) را نمایش تروریسم فرهنگی عنوان کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، 700 نفر از استادان دانشگاه های ایران در نامه ای به استادان و صاحب‌نظرانِ دانشگاهی در اروپا با ابراز تاسف از اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام (ص) اعلام کردند: قرن‌ها پیش از آن‌ که «آزادی»، «آزادیِ اندیشه» و «آزادیِ بیان» در جوامعِ غربی، ارزش و اعتبار یابد، دینِ اسلام و شخصِ رسولِ اعظم (ص) از جانب پروردگار روایتی آسمانی و انسانی از آزادی ارائه کرد و این گوهر را به ارمغان آورد.

استادان دانشگاه های ایران افزوده اند: باید میانِ «آزادی» و «گفتگو»، «تبادل‌نظر» و «نقّادی» و «اندیشه‌ورزی» ازیک‌سو و «هتاکی» و «اهانت»، «تخریب» و «تمسخر» و «پرده‌دری» ازسوی‌دیگر، تفاوت نهاد و هر آنچه‌ که گفته یا نوشته می‌شود، به پای آزادی ننوشت و بیش از این به آزادی، «ظلم» روا نداشت.

در ادامه این نامه آمده است: اسلام و مسلمانان، سرِ «ستیز» و «جنگ» و «نزاع» با مردمانِ  جهان و غرب ندارند و صادقانه و صمیمانه معتقد به «همزیستیِ مسالمت‌آمیز و انسانی» با  آنها هستند اما آنچه‌ که در میانِ مردمانِ غربی از اسلام نشان داده می‌شود، «بازنمایی‌هایی صهیونیستی و هالیودی از اسلام» است که با حقیقت، نسبتِ «وارونه» دارد.

استادان دانشگاه های ایران در این نامه از صاحب‌نظرانِ اروپا خواسته اند در معرکۀ این تروریسم فرهنگی، ضمن شکستن سکوت خود به صحنه بیایند و «دروغ‌گویی»، «وارونه‌نمایی» و «تحریف‌گریِ» نهادینه‌شده در غرب را که از نقشه‌های جنگ افروزانه  صهیونیست‌ها و همکاران افراطی و جنگ طلب آمریکایی شان است نقشِ بر آب کنند.

نشریه فرانسوی "شارلی‌ ابدو" Charlie Hebdo اخیرا در گستاخی جدیدی کاریکاتورهای جنجالی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) را بازنشر کرد.

 

کلیدواژه