شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۷:۰۳ Asia/Dushanbe
  • گردهمایی شاعران فارسی زبان به مناسبت روز «شعر و ادب فارسی»

با رعایت همه دستورهای بهداشتی، نشست «هم‌زبانان هم‌دل» با شعرخوانی جمعی از شاعران فارسی زبان ایرانی و غیر ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از تارنمای شبکه آی فیلم2، در آستانه 27 شهریور، 17 سپتامبر روز شعر و ادب فارسی، روز سه شنبه 16 سپتامبر ساعت 17 به وقت تهران و 17:30 به وقت دوشنبه، شاعران فارسی زبان ایرانی، افغانستانی، تاجیکستانی، هندی و پاکستانی در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در تهران گرد هم می آیند و شعر می خوانند.

در این برنامه، شاعران فارسی‌زبانی همچون محمدسرور رجایی و سرور مولایی از افغانستان، سید سمیر علی جعفری، محمد ابراهیم نوری، قاری افضل ایمانی، زین‌العابدین خویی، عباس ثاقب و احمد شهریار از پاکستان، سیدعابدرضا نوشاد، سیدشفیع حیدر رضوی، سیدساجد رضوی و سیدضیغم عباس نقوی از هند و شاه منصور شاه میرزا از تاجیکستان شعرخوانی خواهند کرد.  

محمدعلی بهمنی، علی داوودی، رضا اسماعیلی، سیداکبر میرجعفری، علی‌محمد مودب، اسماعیل امینی و غلامرضا طریقی نیز از جمله شاعران فارسی‌زبان ایرانی هستند که در این برنامه شعر می‌خوانند.

همچنان پیام نبیره اقبال لاهوری را احمد شهریار از پاکستان در این برنامه خواهد خواند.

دوستداران شعر و ادب فارسی می‌توانند این برنامه را به صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneyeketab و خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نشانی @book.ibna دنبال کنند.

کلیدواژه