آبان ۰۷, ۱۳۹۹ ۱۳:۱۹ Asia/Dushanbe

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: جای تعجب دارد کسانی که ادعای فرهنگ و دموکراسی دارند دیگران را به خشونت و خونریزی تشویق می‌کنند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان؛ «حسن روحانی» رییس‌جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ایران افزود: بی احترامی به یک پیامبر نه تنها هنر نیست بلکه حرکتی ضد اخلاقی، تشویق به خشونت و تحریک احساسات میلیاردها مسلمان و غیر مسلمان است.

روحانی از آن‌هایی که در این مسیر اشتباه کرده‌اند خواست هر چه زودتر اشتباه خود را جبران کنند و به مسیر عدالت، اخلاق و احترام به عقاید همه ادیان آسمانی برگردند. 

 

رییس جمهوری ایران افزود: پیامبر اسلام(ص) به گردن تک تک اروپایی‌ها و همه آنهایی که در شرق و غرب زندگی می‌کنند حق دارد؛ ایشان معلم بشریت بوده و جای تعجب است کشورهایی که ادعای آزادی، حقوق و قانون دارند مردم را به توهین به همدیگر و توهین به کسانی تشویق کنند که مردم با همه وجود به آنان عشق می‌ورزند.

روحانی با بیان اینکه تمام مشکلات و کینه‌هایی که در دل‌ها ایجاد شده به دلیل ظلم، آزار و مداخله نابجای غرب در امور مسلمان‌ها در طول تاریخ بوده است ادامه داد: غرب، اروپا و فرانسه اگر واقعا راست می‌گویند که به دنبال حاکم شدن صلح، برادری، صفا و امنیت در جامعه بشری هستند، باید از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند.

وی نمونه بارز و آشکار این مداخله نابجا را وضعیت یمن دانست که مردم فقیر و گرفتار این کشور، زیر بمب‌های غربی‌ها و هواپیماهایی که غرب در اختیار کشورهای متجاوز قرار دادند از بین می‌روند.

روحانی با ابراز خرسندی از واکنش به موقع و قاطع دنیای اسلام به سخنان ناروای برخی از مقامات غربی گفت: این عکس‌العمل بسیار به موقع و قاطع نشان می دهد که دنیای اسلام همواره پیرو راهبر بزرگ خود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه