آبان ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۸ Asia/Dushanbe
  • روحانی: انتظار از کشورهای اسلامی محکوم کردن اهانت به رسول گرامی اسلام(ص) است
    روحانی: انتظار از کشورهای اسلامی محکوم کردن اهانت به رسول گرامی اسلام(ص) است

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی میلاد خجسته خاتم­ الانبیاء، پیامبر صلح و دوستی و اسوه پاکی، حضرت محمد مصطفی (ص) را به امامعلی رحمان همتای تاجیکستانی خود تبریک گفت.

روحانی در پیام تبریک خود،  پیامبر مکرم اسلام را اسوه اخلاق و رحمه للعالمین توصیف و تاکید کرده است: توهین به چنین شخصیت بزرگواری، توهین به ارزش­ها، اخلاق و آزادی است و حمایت از توهین کنندگان، حمایت از رذالت، پلیدی، حرمت شکنی و حمایت از افراط­ گرایی خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران چنین عملی را به شدت محکوم می‌­کند و انتظار ما از کشورهای اسلامی نیز محکوم کردن این گونه اقدامات نابخردانه است.

 

در این پیام همچنین آمده است:سیره رسول گرامی اسلام همواره روشنی بخش مسیر بشر در تاریکی و هدایت­گر آن به سوی افق‌­های والای معنوی و نورانی انسانیت بوده است و پیروی از راه و رسم رسول اکرم (ص) و یاری جستن از قرآن و معجزه آسمانی ایشان، می‌­تواند راه­گشای انسان‌­ها در مواجهه با انواع مشکلات، اختلافات و ناملایمات موجود در جهان باشد.

رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرده است به یُمن و برکت این میلاد فرخنده، بتوانیم روند مبارزه با ویروس کووید-19 را سرعت بخشیده و شاهد ریشه کن شدن و درمان بیماری کرونا در سراسر جهان باشیم.

روحانی ابراز اطمینان کرده است: روزهای سختی که این بیماری ویرانگر و خانمان ­سوز نصیب جهانیان کرده به کمک یکدیگر به زودی سپری خواهد شد و بار دیگر سلامتی و رونق زندگی به تمامی‌بشریت و مخصوصاً مردم کشورهای اسلامی‌ بازخواهد گشت.

وی در پایان از خداوند متعال سلامتی و موفقیت رییس جمهوری و عزّت و بهروزی مردم تاجیکستان را خواستار شده است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه