آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۷ Asia/Dushanbe

خادمان حرم امام رضا (ع) در شهر مشهد ایران قالی 144 متر مربعی را در یکی از رواق های حرم مطهر پهن کردند که با رویداد جالب توجهی همراه شد.

یکی از خادمان حرم امام رضا (ع) روز یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکس و فیلم نوشت: «قریب 10 ماه از جمع آوری کامل فرش های رواق‌های حرم مطهر رضوی می‌گذرد. کرونا نظم همه چیز را بر هم ریخته! حتی نظم و روال حرم و زیارت را.. اینجا که می‌بینید رواق مبارک دارالذکر حرم مطهر رضوی است. تا دیروز ظهر این رواق به مدت 10 ماه خالی از فرش بود، با کفپوشی سرد از سنگ.»

قالی 144 متر مربعی در گوشه ای از حرم امام رضا (ع) پهن شد

وی افزوده است: « دیروز (شنبه)  ظهر تصمیم گرفتیم این رواق را فرش کنیم. فرشی در ابعاد 12 متر در 12 متر یکپارچه! انتقال آن ساده نبود! تصاویر را که ببینید، سختی کار معلوم می‌شود.

چندین خادم در جابجا کردن فرش 144 متری کمک رساندند

این خادم حرم امام رضا (ع) در ادامه نوشته است: «دیشب وقتی تابوت شهید فخری‌زاده را در کانون این ۱۴۴ متر دستبافته بر زمین نهادیم، همه‌ این مطالب در ذهنم مرور شد! دقیقا پس از 10 ماه، ساعاتی پس از پهن شدن طاقت‌فرسای این فرش در این رواق خالی، حالا مهمان داشتیم. گویی همه چیز از قبل مقرر شده است! ترنج قالی رواق دارالذکر پیکری خسته از سال‌ها مجاهدت عالمانه را دربرگرفت.»

شهید فخری زاده نخستین زائری بود که بر این فرش نشست

شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران روز جمعه در عملیات تروریستی در نزدیکی تهران به شهادت رسید.

پیکر این شهید سرافراز شامگاه یکشنبه در حرم امام رضا (ص) در شهر مشهد تشییع و در حرم امامزاده صالح تهران به خاک سپرده شد.

 

بیشتر ببینید:

کلیدواژه